Zajímavé a kreativní vizitky z celého světa

Asi nejznámější kreativní vizitkou je vizitka brazilského obchodu se sýrem Bon Vivant, kterou navrhli Ricardo John, Rodolfo Amaral, Ricardo Marques, Fernando Christo a Felipe Matiazi. Nejde o klasickou papírovou vizitku, ale o plechovou kartičku, na které jsou kontaktní informace obchodu. Na tom by ještě nebylo nic tak zvláštního, vizitka obchodu Bon Vivant je ovšem zároveň i praktické struhadlo, kterým si můžete sýr v případě nutnosti nastrouhat na těstoviny. Jednoduchý nápad, který je ale zároveň velmi originální a díky němu tato firma utkvěla v paměti mnoha lidem.

 

Dalším výborným nápadem je vizitka japonského očního lékaře. Je vytištěna na běžném papíře a na jedné straně jsou klasické kontaktní informace jako jméno lékaře, telefon, e-mail a adresa. Na druhé straně jsou ovšem vytištěná písmena v šesti různých velikostech. V případě, že tuto vizitku dostanete, si tedy můžete rovnou zkontrolovat zrak. Stačí ji uchopit do ruky, tu natáhnout a druhou rukou si zakrýt jedno oko. V případě, že vytištěné řádky nepřečtete, nejspíš budete služby tohoto lékaře potřebovat.

vizitka oční  vizitka očař 2

 

Stomatologická společnost z amerického města West Warwick ve státě Rhode Island přišla s vizitkou, jejíž delší strana vypadá jako lidské zuby a dáseň. Nakreslené zuby mezi sebou navíc mají nastříhané mezery, jimiž je propletená zubní nit, která je zubaři doporučovaná jako ideální prostředek k čištění mezizubních prostor. Opět jde o skvělou ukázku kreativního myšlení při navrhování vizitky.

zubař

Zajímavou vizitkou disponuje i kanadské casino Pure Canadian Gaming v provincii Alberta ve městě Edmonton. Z přední strany vypadá jako klasická vizitka s logem společnosti, adresou, telefonem, e-mailem a seznamem dalších poboček. Ze zadní strany však vizitka vypadá jako hrací karta, což je v případě casina velmi stylové. Přitom jde o relativně jednoduchou maličkost, která celé vizitce dodá na zvláštnosti a zaručí, že ji málokterý hráč vyhodí.

 

Příkladem kreativního myšlení při navrhování je i vizitka firmy, která vyrábí obrazové rámy. Tato vizitka totiž vypadá přesně jako ozdobný obrazový rám, ovšem vnitřek rámu je vystřižený. Díky tomu vizitka působí jako skutečný maličký rám a tak zaujme na první pohled.

okno

 Poměrně známé jsou i kovové vizitky na řetízku podobné identifikačním známkám (někdy také nazývané psí známky), které nosí vojáci. Tyto známky však kromě přenosu kontaktní informace neslouží k identifikaci, jako ty vojenské, nýbrž jako otvírák na pivo. Tento koncept používá například kreativní studio Doghouse Productions.

psí známka vizitka

Mistrovským dílem je vizitka jednoho soukromého detektiva, která na první pohled působí jako prázdný kousek papíru. K jejímu přečtení totiž potřebujete sadu na snímání otisku prstů, která obsahuje mimo jiné jemný černý prášek a štěteček. Až poté, co tento prášek nanesete štětečkem na vizitku, se objeví kontaktní informace. Ačkoliv se to může zdát velmi nepraktické, z marketingového hlediska jde o výborný nápad, který zájemci o detektivní služby určitě ocení.

soukromý detektiv

Zajímavých vizitek je po celém světě opravdu hodně, nezapomeňte se podívat do naší bohaté nabídky a třeba si u nás svou budoucí vizitku vyberete i vy. V případě, že sami máte kreativní nápad, jak si nechat udělat vizitku, můžete si ji zadat sami.

Zdroj: https://stocklogos.com/topic/ultimate-creative-business-cards-collection